Creștinismul ne-a schimbat radical concepția despre lume. Naturalismul greco-latin, acest păgânims legat de afirmarea existenței mai multor zei născuți din lume, este urmat de o altă viziune. Mesajul Evangheliei dă la iveală o altă ordine, transformă cu totul concepția anterioară despre divinitate: o divinitate una și doar una, desăvârșită, transcendentă, fără de sfârșit, creatoare, ia locul cosmosului populat cu zei din antichitatea greco-latină. Creația, revelația, transcendența divină, învierea din morți, ideea că istoria este lineară și are o direcție, iată un șir de categorii necunoscute până atunci, care vor schimba viziunea despre lume. Hristos, Om-Dumnezeu, împreunare a Cărnii și a Luminii, este podul care-l leagă pe om de Absolut: el asigură medierea dintre cele două ordini și răscumpără omenirea prin jertfa Sa. Prin El ne vine Vestea cea Bună.
(Fragment din Aventura gândirii europene. O istorie a ideilor occidentale, de Jacqueline Russ,
Iași: Institutul European, 2002, p. 60)