Majoritatea studiilor consacrate activității mediatice arată că, pe măsură ce a crescut utilizarea netului, vizionarea programelor TV fie a stagnat, fie a sporit. Studiul de monitorizate pe termen lung a canelolor media, efectuat de Compania Nielsen, arată că timpul pe care americanii îl dedică televiziunii s-a mărit pe toată durata erei webului. Numărul de ore pe care le petrecem în fața ecranului TV s-a mărit cu încă două procente între 2008 și 2009, ajungând la 153 de ore pe lună, cel mai ridicat de când Nielsen a început să colecteze date în anii 1950 (și aici nu este inclus timpul pe care oamenii îl petrec vizionând programe TV pe computerele lor). Și în Europa oamenii continuă să privească la televizor la fel de mult ca înainte. Europeanul mediu a urmărit peste douăsprezece ore de programe TV pe săptămână, în 2009, aproape o oră mai mult decât în 2004.
Un studiu din 2006 efectuat de Jupiter Research a arătat „o enormă suprapunere” între privitul la televizor și navigarea pe internet, 42% dintre cei mai avizi fani TV numărându-se totodată printre cei mai asidui utilizatori de net (aceia care petrec săptămânal minimum 30 de ore online). Cu alte cuvinte, prelungirea timpului nostru online a sporit cantitatea totală de timp pe care îl petrecem în fața ecranelor.
(Fragment din Superficialii: efectele internetului asupra creierului uman,
de Nicholas Carr, Publica, București, 2012, p. 125 și urm.)