Cu toate că s-ar putea spune că este adevărată afirmația că americanii sunt niște creaturi pe patru roți și că tineretul american dă mai multă importanță atingerii vârstei de obținere a permisului de conducere decât a celei necesare votării, este adevărat și faptul că mașina a devenit un articol de îmbrăcăminte fără de care ne simțim nesiguri, neechipați și incompleți în mediul urban. Unii observatori insistă că, din punct de vedere simbolistic, casa a înlocuit mașina. Dacă este așa, această trecere poate semnifica o schimbare majoră în preferințele americanilor. Există o neliniște crescândă cu privire la gradul în care automobilele au devenit populația reală a orașelor noastre, fapt ce a rezultat în scăderea nivelului uman, atât în putere, cât și în distanță. Edilii marilor orașe pun la cale moduri și mijloace de a recupera orașele din ghearele intereselor uriașelor firme de transport și de a le reda pietonilor.
Descrierea îi aparține lui Marshall McLuhan, într-o lucrare deja devenită clasică: Să înțelegem media. Extensiile omului. Sigur, reputatul sociolog se referă la începuturile acestei istorii, dar aruncă o interesantă lumină și asupra provocărilor actuale. Omul devine, încet-încet, incomodat de propria evoluție tehnologică. Ne simțim tot mai stingheri printre mașinile care ne invadează și ne modifică în plan existențial. Ce să mai spunem de dependența pe care o crează, la care se adaugă problemele de sănătate și, în general, cele legate de sedentarism.
Una peste alta, viața modernilor a devenit tumultoasă și gălăgioasă. Vom mai reuși, printre claxoane și noxe, noi ființe raționale și sensibile să privim spre alte realități?! Probabil că da, însă nu prea ușor…