Sufletul comerțului

S

Luna aceasta, sub patronajul Institutului Cultural Român s-a organizat o expoziție de afișe de la începutul secolului XX. Colecția este proprietatea privată a desgnerului Raluca Alexandru, care le-a pus cu plăcere la dispoziția vizitatorilor câteva zile.

Cum n-am putut participa la eveniment, am privit cu zâmbet reproducerile foto. Iată vreo câteva:

…loteria… de milioane

…pentru doamne cu stil… dar care totuși sunt încântate…

…despre aragazul suveran. Am putea fără el?!

…e rândul podoabei capilare. Buclele își au și ele locul lor…

…puțină rimă nu strică. Tot felul de acareturi, în cea mai mare expoziție a momentului…

…lupta împotriva durerii a fost declanșată. Și nu doar despre durere este vorba, ci și de întreținere.

…marea bătălie pentru un ten perfect, catifelat. Se pare că începuse încă de pe atunci, nu?!

Interesante afișele interbelice. Cum tehnologia nu era prea avansată la noi, efortul graficienilor trebuie apreciat și mai mult. Ca și acum, și atunci reclama era sufletul comerțului. După cum vedem, era un suflet viu și candid.

comentariu

Ghiță Mocan

Soț, tătic și pălmaș pe ogorul Evangheliei. Febril căutător de adevăruri pe care să mă pot rezema, admirator a tot ce este veritabil și gata să văd binele chiar și unde e ascuns. Slujesc Domnului cu sentimentul unei datorii nobile și iau asupra mea orice povară ce are legătură cu Împărăția Lui. Alături de soția mea Magdalena, cresc doi copii adorabili: Paul și Carina. Predau teologie, dar preocupările mele intelectuale dezertează în multe alte zone. O bună parte din ele – ca și inevitabilele curiozități – le veți găsi în conținutul acestui site. Locul virtual în care tocmai vă aflați mă reprezintă, cu toate frământările și modestele mele aprecieri.