Scrisă – cel mai probabil – la începutul secolului II, Protoevanghelia lui Iacob furnizează cele mai multe informații necanonice despre nașterea lui Isus. Este vorba de Iacov, cunoscut în anumite tradiții creștine ca fiind fratele mai mic al lui Isus, iar altora drept fratele Său vitreg, adică fiul lui Iosif dintr-o căsătorie anterioară. Titlul Protevangelium, sau...
„Să se facă”
Dacă o femeie avusese un rol atât de important în decăderea neamului omenesc, de ce oare nu ar putea tot o femeie să aibă un rol la fel de important în restaurarea omenirii? Dacă existase un Paradis pierdut în care se celebrase prima căsătorie a bărbatului cu femeia, de ce oare nu s-ar putea da un nou Paradis în care să se celebreze căsătoria lui Dumnezeu cu omul? La împlinirea timpul, un înger...
„Folosiți numai hrană creștină!”
Vă rog, nu eu, ci dragostea lui Iisus Hristos: folosiți numai hrană creștină! Depărtați-vă de buruiana străină, care este erezie! Că ereticii, pentru a părea vrednici de crezare, amestecă pe Iisus Hristos cu propriile lor gânduri, întocmai ca cei care dau băuturi otrăvitoare amestecate cu miere și vin; cel care nu știe, ia cu plăcere băutura otrăvitoare și moare din pricina acelei rele dulceți...
Taina și implicațiile Întrupării
Noi mărturisim aceasta, că, dacă Domnul ar fi vrut să fie om fără a Se naște din femeie, I-ar fi fost ușor măreției [Lui să facă aceasta]. Căci, așa cum a putut [să se nască] din femeie fără bărbat, tot astfel ar fi putut să Se nască fără femeie. Dar prin aceasta ne-a arătat că făptura omenească de ambele sexe nu trebuie să fie lipsită de nădejde în ceea ce o privește. Într-adevăr, sunt două...
Elisabeta și Maria
Una era în vârstă (Elisabeta), cealaltă foarte tânără (Maria). Una purtând în pântece un fiu promis de Dumnezeu, cealaltă purtându-L pe însuși Dumnezeu. Philip Yancey a găsit cuvintele potrivite când a spus: „întreg ținutul vorbește despre însănătoșirea pântecelui Elisabetei, pe când Maria e nevoită să ascundă rușinea miracolului petrecut cu ea.” Și chiar așa a fost. Prima putea să reunească în...
Căutându-L pe Prunc
Dintre narațiunile Nașterii, avem aici fragmentul din Matei 2.3-8. Parte din Oratoriul Bizantin de Crăciun (de Paul Constantinescu). Materialul vine oarecum în completarea celui precedent, despre Întoarcerea păstorilor și îi are în centrul atenției pe magi. Poate sunt cele mai controversate personaje din evanghelii (sub aspectul identității), dar și exemplele noastre de devoțiune pentru Prunc...
Întruparea după Brueckner
Când Dumnezeu a venit pe pământ, El nu a fost deloc interesat de locuri și de case; nu avea nici măcar un han. El căuta un templu, nu unul construit de mâini omenești, ci un loc care era infinit mai valoros pentru El – un templu viu al inimii. El numește dragostea ascultare și nu ceva bazat pe sentimente, este vorba despre o dragoste care se îngrijește de toate dorințele și așteptările Lui...