uzanc narasumber seminar nasional novel online seutas tali code security hacker indonesia komunitas it berita terbaru hari ini kabar banten radar banten hari ini aplikasi online shop jasa pembuatan website jasa seo model baju batik baju muslim couple baju busana muslim service komputer teknisi komputer service laptop jakarta paket internet murah provider internet terbaik di indonesia usaha warnet cara memakai hijab kerudung jilbab apa itu hosting hosting termurah free hosting jual dvd bokep jual dvd bokep murah jasa download kebaya modern sandal wanita busana muslim bokep download video bokep download video bokep korea anis merah download gratis suara kenari suara kenari mp3 free download ternak lele lele sangkuriang budidaya lele dota wallpaper gosugamers dota 2 dota 2 market wallpaper dota dota 2 wallpaper dota 2 update anyaman pandan topi bambu pengrajin topi
haji dan umrohbiro haji dan umroh pluspaket haji dan umroh plus wisata di bantenliburan ke pantaipaket tour travel banten umroh serangbiro umroh pluspaket haji dan umroh berita bantenrakyat bantenpendekar banten okezonejual mobil bekastoko online gratis komunitas itstaff executive komunitas hacker bangdjocerita dewasafoto abg bugil serang kota terpupuskan jasa seo sewa mobil murah jakarta jasa mobie tangsel tampilan bagus belajar seo seo murah dota 2 indonesia ternak lele google bot Data Maya dealer motor bekas prabotan rumah kicau burung verza indonesia community digital telekomunikasi dihina telekomunikasi kursus seo wajar aja pantai sawarna pantai anyer liburan ke pantai seo jakarta terpusatkan appacer orang sunda xone shop indonesia perabotan rumah resep makanan distributor tas rangsel pantai tanjung lesung jual tinta printer kota rambah emping banten jual rumah info loker kali gua

Biblice

Cel mai vechi papirus noutestamental

gmocan : 21 ianuarie 2017 20:35 : Biblice

manuscrisulPrimul papirus cu textul Noului Testament a fost descoperit în anul 1844 și a văzut lumina tiparului în 1868. Este vorba despre un manuscris datând din anul 325, cel mai vechi manuscris complet al Noului Testament.

Isprava îi aparține biblistului german Constantin von Tischendorf (1815-1874) și s-a numit de atunci încoace: Codex Sinaiticus (datorită Mănăstirii Sfânta Ecaterina de la Sinai, unde a fost descoperit).

Tischendorf s-a născut în Lengenfeld (Saxonia), ca fiu de medic. Înainte de 1834 a avut o carieră strălucită la Universitatea de la Leipzig, unde a fost profund influențat de Georg Benedict Winer – unul dintre cei mai mari teologi protestanți germani specializați în studiul lingvistic al Noului Testament. În acest context s-a aplecat în mod deosebit asupra studiilor noutestamentale, devenind unul dintre cei mai mari specialiști în acest domeniu.

Codexul menționat se găsește la Biblioteca Britanică din Londra, deși poate fi accesta și în variantă digitalizată pe internet.

1 Comment »

Elisabeta și Maria

gmocan : 23 decembrie 2016 23:44 : Biblice

00000000000000027

Una era în vârstă (Elisabeta), cealaltă foarte tânără (Maria). Una purtând în pântece un fiu promis de Dumnezeu, cealaltă purtându-L pe însuși Dumnezeu. Philip Yancey a găsit cuvintele potrivite când a spus: „întreg ținutul vorbește despre însănătoșirea pântecelui Elisabetei, pe când Maria e nevoită să ascundă rușinea miracolului petrecut cu ea.” Și chiar așa a fost. Prima putea să reunească în juru-i întreaga familie, cealaltă era nevoită să apuce drumul solitudinii și-al contemplării. Părinții Bisericii ne-au lăsat pagini memorabile despre această atitudine a Mariei, o interiorizare opusă vârstei și care uimește de-a lungul secolelor.

Dar, în ciuda diferenței de vârstă și de împrejurare, cele două se pot bucura laolaltă. Părtășia lor este exemplară și atinge culmi nebănuite. Experiența (Elisabeta) întâlnește inocența (Maria), iar evenimentul naște o relație specială. Într-o lume adâncită în ale ei, în mijlocul indiferenței generale, viitoarele mame împărtășesc lacrimi și cuvinte. Cele două femei atât de diferite una de cealaltă reușesc să atingă un nivel de comunicare pe care putem s-o intuim doar. Cum a fost acest lucru posibil? Ce liant lega cele două inimi într-o asemenea măsură încât detaliile să nu mai conteze? Care a fost, de fapt, locul nevăzut de întâlnire dintre ele și cum s-a produs sudura sufletească? Oricâtă psihanaliză am face asupra femomenului, oricâte explicații raționale am căuta, suntem nevoiți să recurgem la argumentul ultim: așteptarea lui Hristos era secretul.

Așa cum avea s-o spună în 1946 un distins teolog (Oscar Cullmann), „Isus Hristos este centrul istoriei din toate punctele de vedere. În jurul Lui graviteză toate celelalte evenimente, aliindu-se în chip providențial până la sfârșitul lumii.” Cele două femei – una celebră, cealaltă anonimă – au intuit toate acestea nu atât cu mintea, cât cu inima. Au atins o formă de cunoaștere superioară pe care, și azi, puțini o ating. Injectați de pozitivism, tot mai contemplativi în raport cu avântul tehnologic, am vrea ca și credința să se epuizeze în silogisme. Dar asta nu se poate. Cine dorește trăiri de înaltă ținută și părtășii cerești aici pe pământ, trebuie să cultive o sfântă și smerită așteptare. Trebuie să țină seama de Revelație și s-o accepte cu ultima fibră a ființei. Abia apoi vom vedea cum toate se leagă și cum, paradoxal, până și viața noastră pământească are sens. Pentru că realitatea cotidiană este preluată de cea divină și hrănită cu seva unei alte lumi. Să ne întâlnim mereu în duhul celor două născătoare atât de diferite, însă atât de autentice.

1 Comment »

Destinul în șase cuvinte

gmocan : 23 decembrie 2016 20:23 : Biblice

6a00d8341c692c53ef010536923b7d970b-800wi

Către toate direcțiile. Cum vei ști încotro s-o apuci? – acesta este titlul uneia dintre cărțile scrise de John Ortberg (Oradea: Scriptum, 2016). Deși lucrarea merită o recenzie în sine, mă rezum aici la o enumerare interesantă. Pornind de la o provocare ce venea din partea unei reviste online, autorul ne îndeamnă că ne punem viața în șase cuvinte. Nici mai mult, nici mai puțin! Să te rezumi la o propoziție, dar fără să lași pe dinafară nimic din ce este esențial. Iată un demers pe cât de jovial, pe atât de intimidant. Dor când iei provocarea în serios îți dai seama că ai spune dar nu habar n-ai cum s-o faci.

John Ortberg încearcă „să se antreneze” pe câteva dintre personajele – reale sau ficționale – ale Sfintei Scripturi. Vă ofer această speculație deșteaptă fără să mai completez nimic. Merită aruncat o privire!

  • AVRAAM: „Părăsit Ur. Un copil. Încă râd.”
  • IONA: „Nu!” Furtună. Scufindat. Balenă. Regurgitat. „Da!”
  • MOISE: „Rug aprins. Bable piatră. Charlton Heston.” (n.n.: este vorba de numele de scenă al actorului John CHarles Carter, cunoscut în special pentru rolul jucat în filmul Ben-Hur, pentru care a primit și un Oscar; dar care l-a jucat și pe Moise într-un film biblic de succes)
  • ADAM: „Ochi deschiși, dar nu găsesc casa.”
  • ȘADRAC, MEȘAC ȘI ABED-NEGO: „Regele era încins. Cuptorul nu chiar…”
  • NOE: „Am urât ploaia. Am iubit curcubeul”
  • ESAU: „Cel puțin tocana a fost bună”
  • ESTERA: „Ochi dulci. Mardoheu, priceput. Israel, salvat.”
  • MARIA: „Iesle. Durere. Bucurie. Cruce. Durere. Bucurie.”
  • FIUL RISIPITOR: „Rău. Trist. Tată bucuros. Fratele furios.”
  • TÂNĂRUL BOGAT: „Chemare Isus. Plecat trist. Dar bogat.”
  • ZACHEU: „Cățărat dud. Scund, sărăcit, mai bucuros.”
  • FEMEIA ADULTERĂ: „Luat un bărbat. Lăsat jos pietre.”
  • SAMARITEANUL: „Am venit, am văzut, m-am oprit.”
  • PAVEL: „Damasc. Orb. Suferință. Scris. Schimbat lumea.”
Leave a response »

La plinirea vremii

gmocan : 13 decembrie 2016 11:29 : Biblice, Citate

postul-craciunului

Dar, când a venit împlinirea vremii, Dumnezeu a trimis pe Fiul Său, născut din femeie, născut sub Lege, ca să răscumpere pe cei ce erau sub Lege, pentru ca să căpătăm înfierea.

(Gal. 4.4-5)

Lucrarea de pregătire a omului, în vederea plinirii vremii, s-a desfășurat pe două căi: prin trezirea sentimentului de vină, de culpabilitate, experiat de omenirea cufundată în păcat, precum și a conștiinței neputinței sale de a se salva singură, pe de o parte; și prin ivirea aspirației către un mântuitor, intuit în chip parțial, dar dorit cu egală intensitate de credincioșii tuturor religiilor, pe de altă parte. În cadrul aceste multiple revelații, mai mult sau mai puțin perceptibile, Israel se va bucura de o alegere specială, care va determina destinul său și îi va conferi o misiune unică.

(Din Iisus Hristos în lumina Sfintelor Evanghelii,

de Natalia Manoilescu-Dinu, București: Editura Bizantină, 2001, p. 11)

Leave a response »

„Începuturile” lui Ioan

gmocan : 25 noiembrie 2016 23:55 : Biblice

The Beginning sign with a sunset background

La început era Cuvântul… (Ioan 1.1)

Ce era de la început, ce am auzit, ce am văzut cu ochii noștri, ce am privit și ce am pipăit cu mâinile noastre cu privire la Cuvântul Vieții… aceea vă vestim și vouă… (1Ioan 1.1-3)

Apostolul Ioan face o pasiune pentru ideea de început. Atâtâ evanghelia, cât și epistolele se deschid cu ea. Doar că, așa cum vom demonstra, este vorba de două începuturi diferite:

  1. Primul se referă la începutul începuturilor, mai exact la existența lui Dumnezeu de dinaintea creației.
  2. Al doilea se referă la începutul creștinismului, adică la lucrarea mesianică a Domnului și fondarea Bisericii.

Ne aflăm în fața unei cronologii spectaculoase. În prologul Evangheliei, autorul trece dincolo de Genesa 1.1 („La început Dumnezeu a făcut cerurile și pămânul”). Este timpul de dincolo de timp, Creatorul de dinainte de actul creațional. Facem cunoștință cu Dumnezeul care există fără nicio cauză exterioară și care Își este suficient Sieși. Și acest Dumnezeu nu e singur, ci acompaniat de Fiul și de Duhul.

Dar, odată cu Întruparea lui Hristos, Dumnezeu pășește în interiorul creației Sale. Pătrunde în istoria mundană, vizitează planeta populată de creaturile Sale și rezolvă cea mai mare problemă a umanității: păcatul. Este un alt început, o nouă creație, de data aceasta înțeleasă în termenii Împărăției lui Dumnezeu. Prima nu este anulată, ci doar transfigurată prin prezența și lucrarea Mântuitorului.

Și, cu toate că există două începuturi – unul creațional, altul mântuitor – sfârșitul va fi unul singur. Totul va conduce spre un cer nou și-un pământ la fel de nou, adică Împărăția eternă a lui Dumnezeu care-Și va aduna sub domnia Sa pe toți ai Lui. De aceea nu e suficient să fi parte din primul început (adică să-I aparții prin creație), ci trebuie să ai parte și de al doilea (să-i aparții prin răscumpărare). Iar ceea ce ne poate conduce într-acolo este credința (vezi Evanghelia) și părtășia (vezi Epistolele). Tranșant și cald totodată, apostolul se oferă ca un martor al lui Hristos, chemându-ne la o viață spirituală deplină și îmbucurătoare.

Leave a response »

Scrisoarea către Biserica din Laodicea (în traducerea lui Petru Creția)

gmocan : 31 octombrie 2016 18:25 : Biblice

laodicea

Iar îngerului Bisericii din Laodiceea să-i scrii:

„Iată ce spune Amin, martorul vrednic de credință și adevărat, Cel de la obârșia lumii ctitorite de Dumnezeu.

Îți cunosc faptele, știu că nu ești nici rece ca gheața, nici fierbinte. Aș fi vrut să fii ori rece ca gheața, ori fierbinte!

Dar așa, fiindcă nu ești nici una, nici alta, ci doar căldicel, am de gând să te vărs din gura Mea.

Deoarece spui: „Sunt bogat, am adunat avuție și nimic nu-mi lipsește” și nu-ți dai seama că ești nefericit și vrednic de milă, sărac și orb și gol,

te sfătuiesc, dacă vrei să te îmbogățești cu adevărat, să cumperi de la mine aur lămurit în foc și veșminte albe, ca să te îmbraci cu ele și să-ți acoperi astfel rușinea goliciunii tale, și o alifie, să-ți ungi ochii cu ea, ca să vezi limpede.

Eu pe câți îi iubesc îi mustru și-i învăț calea cea dreaptă, așadar, pocăiește-te cu râvnă.

Iată: stau la ușă și bat. Dacă îmi va auzi cineva glasul și îmi va deschide ușa, o să intru la el și vom ședea împreună la masă, Eu alături de el și el alături de Mine.

Biruitorului îi voi îngădui să șadă împreună cu Mine pe tronul Meu, întocmai cum și Eu, biruitor fiind, M-am așezat împreună cu Tatăl Meu pe tronul Său.

Cine are urechi să audă ceea ce Duhul spune Bisericilor.”

(Apoc. 3.14-22)

Leave a response »

Scrisoarea către Biserica din Filadelfia (în traducerea lui Petru Creția)

gmocan : 31 octombrie 2016 18:08 : Biblice

filadelfia

Iar îngerului Bisericii din Filadelfia să-i scrii:

„Iată ce spune Cel sfânt, cel adevărat, Cel ce are cheia lui David, Cel care deschide și nimeni nu va mai putea închide, și Cel care închide și nimeni nu poate deschide.

Știu faptele tale – iată: am așezat în fața ta o ușă deschisă pe care nimeni nu poate s-o închidă; pentru că, deși nu ai multă putere, ai păzit cuvintele Mele și nu te-ai lepădat de numele Meu.

Iată: îți dau, din sinagoga lui Satana, pe cei ce spun că sunt iudei, dar nu sunt, ci doar mint că sunt! Iată: îi voi face să vină la tine și să cadă la picioarele tale și vor recunoaște că tu ești cel pe care L-am iubit.

Pentru că ai păzit îndemnul Meu la răbdare, te voi păzi și eu în ceasul de încercare care are să vină asupra întregii lumi, ca să-i pună la încercare pe locuitorii pământului.

Voi sosi curând: ține în puterea ta ceea ce ai, pentru ca nimeni să nu-ți ia cununa.

Pe biruitor îl voi face stâlp în Biserica Dumnezeului Meu și de acolo nu va mai ieși niciodată; și am să scriu pe stâlp numele Dumnezeului Meu și numele cetății Dumnezeului Meu – noul Ierusalim, care coboară din cer de la Dumnezeul Meu – și am să scriu pe el și numele Meu cel nou.

Cel ce are urechi să audă ce Duhul le spune bisericilor.”

(Apoc. 3.7-13)

Leave a response »

Scrisoarea către Biserica din Sardes (în traducerea lui Petru Creția)

gmocan : 31 octombrie 2016 18:00 : Biblice

sardis

Iar îngerului Bisericii din Sardis să-i scrii:

„Iată ce spune Cel ce are cele șapte duhuri ale lui Dumnezeu și cele șapte stele: Știu bine ce faci: ai nume că trăiești, însă tu ești mort.

Dezmeticește-te, dar, și ține în viață ce-a mai rămas încă viu și stă să moară. Cu adevărat îți spun: socotesc că nimic din ce-ai făcut tu nu este desăvârșit în ochii Dumnezeului Meu.

Amintește-ți numai cu ce suflet ai primit învățătura și ai auzit-o întâi. Ține-te de ea. Pocăiește-te. Dacă nu te deșteți, voi veni asupra ta ca un fur, și ceasul sosirii Mele la tine n-ai să-l cunoști.

Da, voi veni ca un fur. Fericit cel ce este treaz și își păzește veșmintele, astfel că nu va ieși gol din casă și nu i se va vedea rușinea.

Cu toate acestea, tu, în Sardis, ai câteva nume de oameni care și-au păstrat veșmintele nepângărite, și aceștia se vor preumbla cu Mine îmbrăcați în alb, vrednici fiind de aceasta.

Biruitorul se va înveșmânta în alb și nu-i voi șterge numele din cartea vieții și, drept mărturie, îi voi citi numele în fața Tatălui meu și în fața îngerilor Săi.

Cine are urechi să audă ceea ce Duhul le spune bisericilor.”

(Apoc. 3.1-6)

Leave a response »

Scrisoarea către Biserica din Tiatira (în traducerea lui Petru Creția)

gmocan : 31 octombrie 2016 17:51 : Biblice

tiatira

Iar îngerului Bisericii din Tiatira să-i scrii:

„Iată ce spune Fiul lui Dumnezeu, ai cărui ochi sunt ca o văpaie de flacără și ale cărui picioare sunt asemenea aramei încinse în foc.

Îți cunosc faptele și dragostea și credința și slujirea și răbdarea și mai știu că faptele tale din urmă sunt mai vrednice de laudă decât cele mai de demult;

Totuși, am a Mă plânge de tine pentru că nu-i stai în cale femeii Izabela, care își spun proorociță și care, prin învățătura ei, îi aduce în rătăcire pe slujitorii Mei, astfel că se lasă pradă desfrânării și se înfruptă din cărnuri jertfite idolilor.

I-am dat timp să se pocăiască, dar ea nu vrea să se căiască de desfrânarea ei.

Iată că stau s-o arunc pe un pat de boală, aruncându-i totodată într-o mare răstriște și pe cei ce se desfrânează cu ea, de nu se vor pocăi de faptele lor.

Iar pe odraslele ei o să le omor cu molimă, și toate bisericile vor ști că Eu sunt Cel care cercetează rărunchii și inimile și îi voi da fiecăruia dintre voi potrivit cu faptele sale.

Vouă vă vorbesc, celorlalți care vă aflați în Tiatira, cei ce nu au primit această învățătură, cei care, după cum spun ei înșiși, n-au cunoscut adâncurile lui Satana: nu arunc asupra voastră altă povară; atâta doar: ceea ce aveți păstrați din răsputeri până când voi sosi Eu; iar biruitorului și celui ce păzește până la capăt faptele Mele îi voi da putere stăpânitoare peste neamuri, iar el le va păstori cu un toiag de fier, așa cum se sfarmă vasele de lut, așa cum și Eu am primit putere de la Tatăl Meu. Iar aceluia îi voi da steaua dimineții.

Cine are urechi să audă ceea ce Duhul le spune bisericilor.”

(Apoc. 2.18-29)

Leave a response »

Scrisoarea către Biserica din Pergam (în traducerea lui Petru Creția)

gmocan : 31 octombrie 2016 17:37 : Biblice

pergam

Iar îngerului Bisericii din Pergam să-i scrii:

„Iată ce spune Cel ce are sabia ascuțită, cu două tăișuri:

Știu unde locuiești: acolo unde este tronul Satanei, și că te ții dârz în numele Meu, și că nu ți-ai tăgăduit credința în Mine nici chiar în zilele în care martorul Meu cel credincios, Antipas, a fost omorât acolo, la voi, unde își avea sălașul Satana.

Am totuși câteva mustrări să-ți aduc: ai acolo câțiva închinători ai lui Balaam, cel care îl învăța pe Balac să-i ademenească pe fiii lui Israel, să mănânce cărnuri jertfite idolilor și să se lase pradă desfrânării; de asemenea, unii dintre voi se țin de învățătura nicolaiților.

Pocăiește-te, dar; altminteri, voi veni degrabă la tine și voi porni război împotriva lor cu sabia din gura Mea.

Cine are urechi să audă ceea ce Duhul le spune Bisericilor; iar celui ce va ieși biruitor îi voi dărui mana cea ascună și îi voi dărui o piatră albă – o piatră pe care stă scris un nume nou, cunoscut numai de celui ce o primește.”

(Apoc. 2.12-17)

Leave a response »
« Pagina 1, 2, 3 ... 14, »

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

*